Kultography

4+1 koncert, amiktől még a víziszony sem tarthat vissza

4+1 koncert, amiktől még a víziszony sem tarthat vissza

Kultography írása itt: - 2015-05-02 00:24

Mi tagadás, szeretünk A38 Hajós bulikra járni. Nemcsak azért, mert a remek hangzás szinte mindig garantált, hanem mert a programok is kellően változatosak és izgalmasak. Ezt alátámasztandó az elmúlt időszakban is több olyan nevet jelentett be a lehorgonyzott szórakozóhely, akik miatt felettébb érdemes lesz alászállni a bárka gyomrába.glitchmob_kiemelt.jpg

akua.jpgAkua Naru – május 21.

A bűbájos neosoul énekesnő-rapperlány, Akua Naru azért jön a fővárosunkba, hogy bemutassa egészen friss, február 20-án megjelent új lemezét (The Miner’s Canary). Lauryn Hill és Erykah Badu nyomdokain járva, a soul, a hip-hop, a spoken word és a jazz határmezsgyéjén egyensúlyozik ez a New Havenből elszármazott, jelenleg Kölnben élő világpolgár. Az okos és szenvedélyes szövegekkel operáló, afrikai gyökereire is büszke Naru három éve jelentette meg első lemezét. Az albumnak már a címe is sokatmondó: A Journey Aflame, azaz Lángoló utazás pontosan jellemzi az énekesnő világlátását. Felfedezője, a kultikus afro-beat dobos, Tony Allen azt mondta róla: „ő a megtestesült cool”. Költészet, ritmus, zene – Akua Naru a kortárs neo-soul egyik legnagyobb egyénisége, amit tavaly már bebizonyított az A38 Hajón, ahová most visszatér egy forró hangulatú koncertre.

 

The Glitch Mob – június 24.

glitchmob.jpgA bombasztikus, színpadi rocksztár-elektronika egyik legnagyobb produkciója, a The Glitch Mob négy év után újra Budapestre jön! A Los Angeles-i producertrió nyári európai fesztiválturnéjába egyetlen klubfellépést szorított be - június 24-én az A38 Hajón. Eszméletlen hangulatú fellépéseik majdhogynem euforikus rockkoncertek, azok minden külsőségével. A tavaly megjelent második nagylemez, a Love Death Immortality bevallottan nem is lemez, hanem - ahogy egy kritikus fogalmazott - "erőtől duzzadó playlist", amit kifejezetten a show-k kedvéért raktak össze. Mélyen jellemző, hogy a csapat - az eladásokkal egyáltalán nem foglalkozva - az összes lehetséges platformon ingyen elérhetővé tette az albumot. Nagyívű, dübörgő "glitch hop", monumentális remixek (például a White Stripes Seven Nation Army-jára vagy a Prodigy Breathe-jére), fejletépős EDM-himnuszok, összetett és letaglózóan látványos színpadkép, precízen kidolgozott koreográfia és persze totális őrület: erre készülhetünk az amcsi formációtól.

 

Black Stone Cherry – augusztus 10.

A kentucky-i kvartett első magyarországi fellépése ugyan egy klubban, az A38 Hajón lesz, de a monumentális refréneket éppúgy lehet itt is üvölteni, és a súlyos riffek csak még jobban leszedik a fejeket. A 2001-ben alakult Black Stone Cherry az a fajta slágergyáros, stadionrock-himnuszokban utazó zenekar, amelyik éppen elég bátor és tökös ahhoz, hogy kőkeményen is megszólaljon. Éppen ez a gyönyörű bennük: úgy tolják a gigantikus, monumentális riffekkel és fülbemászó refrénekkel operáló arénarockot, hogy közben egy pillanatra sem válik modorossá, és mindig van egy kevés "dirty stoner" a zenéjükben.

bsc.jpg


Dave Lombardo & PHILM – szeptember 09.

philm01.jpgA Slayer iskolateremtő ex-dobosa, az idén ötven éves Dave Lombardo utoljára 2011-ben járt Budapesten - még egykori zenekarával. Most visszatér, hogy PHILM nevű, kísérletező kedvű "szabadidő-zenekarával" adjon súlyos klubkoncertet az A38 Hajón. Bár a havannai születésű Lombardo nem volt alapító tagja a Slayernek, de kulcsfontosságú figurája volt az együttesnek: iskolateremtő dobolása, karakteres alakja szinte teljesen összeforrt a bandával, még akkor is, ha többször viharos körülmények között távozott - és tért vissza. 2012-ben egyfajta örömzenélésre alapított meg a PHILM-et, régi barátjával, Gerry Nestler gitárossal és az ősfunk-kövület War fiatal basszusgitárosával, Pancho Tomasellivel. A trió első lemeze még nem okozott nagyobb földindulást, de közben Lombardo - meglehetősen feszült vitákat követően - kilépett a Slayerből, így aztán minden energiáját a PHILM-re fordíthatta. A különleges körülmények között, élőben, félig improvizálva felvett Fire from the Evening Sun rendkívül erős és változatos album lett: a rengeteg stílus (metal, blues, progrock, minimalista avantgárd, funk, punk, jazz) teljes természetességgel olvad egybe egyetlen nagyszabású szimfóniává. A PHILM úgy kísérletező, hogy közben egy percig sem öncélú, és úgy változatos, hogy közben egy pillanatra sem követhetetlen. Arról már nem is szólva, hogy itt a vissza nem térő lehetőség, hogy egy igazi doboslegendát láthassunk úgy, ahogy egyébként sosem: testközelből.


editors01.jpgEditors – december 08.

És a +1 kakukktojás, hiszen bár a britek buliját ugyancsak az A38 stábja hozza el Magyarországra, a helyszín a Barba Negra Music Club lesz. Ugyanis a kétezres évek elejének egyik legsikeresebb, platinalemezes indie zenekara, az Editors visszatér! Az együttes finom arányérzékkel keveri a gitárorientált rockzenét az újhullámos hangzással, egyfajta sötét diszkót hozva létre. Hűvös elegancia, távolságtartás, ugyanakkor mély és személyes szövegek, hidegen csengő-bongó szintik, fülbemászó riffek: az Editors minden nehézség nélkül ötvözi ezeket a végleteket. A zenekar a közelmúltban egész trükkösen jelentette be új albumát. A nemrég kiadót váltó ötös az új lemezcég egyik bemutató korongján rejtette el az új anyag első számát, a No Harmot. Az első megtaláló annak rendje és módja szerint feltette a YouTube-ra, és ennek örömére Tom Smith frontember is megosztotta a hírt, hogy őszre kész az új Editors-lemez – amit Smith és társai élőben is bemutatnak december elején a Barba Negra Music Clubban.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása