Kultography

Kaposvár nyerte a Kiváló Európai Desztináció-díjat

Kaposvár nyerte a Kiváló Európai Desztináció-díjat

Kultography írása itt: - 2013-05-10 11:30

Az Európai Bizottság 2006-ban indította útjára az EDEN projektet, amely az európai kontinens természeti, kulturális és szellemi örökségének sokszínűségét hivatott bemutatni a turisták számára - ismerteti közleményében a nemzeti marketingszervezet.

A pályázat témája 2012/2013-ban az "akadálymentes turizmus" volt, amelyet Magyarországon "Könnyű elérni, nehéz elhagyni - fókuszban az akadálymentes turizmus" mottóval hirdettek meg. A cél olyan térségi - mindeddig akár ismeretlen - különleges úticélok kiválasztása volt, amelyek kortól, fizikai állapottól függetlenül elérhetőek a legszélesebb közönség számára. Kaposvár turisztikai szakemberei szem előtt tartják a fogyatékkal élő ügyfelek önálló életvitelének támogatását, fontosnak tartják, hogy személyesen megismerjék, megtapasztalják a turizmusban rejlő lehetőségeket és ehhez személyre szabott segítséget kapjanak. A kaposvári Tourinform iroda a 2009-ben vakok és gyengénlátók számára elkészített anyagaival hatalmas lépést tett ez ügyben. A kezdeményezés egyedülálló volt országban, ezt követően kezdődött meg a mozgáskorlátozottak és hallássérültek bevonása a turizmusba. A fogyatékkal élők turizmusba integrálásában, szabadidejük hatékony eltöltésében, a természet, kultúra és a hagyományok legszélesebb körű megismertetésében Kaposvár és a Zselic térségének tevékenysége példamutató - írja az MT Zrt.
Az EDEN pályázati felhívásra öt nevezés érkezett, a győztes pályázatot szakmai zárókonferencián bírálta el a turisztikai szakemberekből álló döntőbizottság. A döntésnél figyelembe vették a térségek pályázati anyagait, az értékelő csoport által készített értékeléseket, a helyszínbejárások tapasztalatait, valamint az elhangzott prezentációkat.
A nyertes magyarországi térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez az MT Zrt. 2 millió forint értékben járul hozzá. A térség részt vehet továbbá a 2013. évi Európai Turizmus Fórumon, ahol európai társaival átveheti a Kiváló Európai Desztináció-díjat. A nemzetközi piacokon való promóciót a közös európai portálon való megjelenési lehetőség és az Európai Bizottság által a desztinációkról készítendő film segíti. Részt vehet továbbá az Európai Bizottság kezdeményezésében megvalósuló, az európai nyertes desztinációk szakmai együttműködését elősegítő hálózatfejlesztési projektben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása