„Az opera különös műfaj, bár már volt közönségtalálkozónk, sajtótájékoztatónk, amelyeken eljátszottunk egy-egy rövid részletet, az utolsó építőkockák csak ezekben a napokban kerülnek a helyükre. Egy prózai előadás szerves fejlődéssel valamilyen mértékben elkészül a főpróbák idejére. Az opera másként működik, az épülő falban még akadnak lyukak, ezt a
[caption id="attachment_46136" align="alignright" width="225" caption="Miklósa Erika"][/caption]
világon mindenhol így tapasztaltam, itt kicsit erősebben" - mondta az MTI-nek Ascher Tamás, aki ezért az énekeseket, bár remekül dolgoznak, újra és újra visszahívja a próbaterembe, friss motivációkat keresve. A rendező elmondta: az előadás német nyelvű lesz, és másokkal ellentétben, prózai rendező lévén, ő nem fogja a prózai részeket radikálisan meghúzni.
Néhány évvel ezelőtt egy színművészeti egyetemi osztállyal vizsgaelőadásképp rendezte meg A varázsfuvolát Ascher Tamás, aki elárulta, akkor ismerte meg igazi mélységében a darabot. „A mű példázata akkor érvényesül, úgy lélekbe markoló, ha értjük a történetet, ha ismerjük a téteket, milyen kockázatok között megy előre a cselekmény."
A darab kettős szereposztásban megy majd, nemzetközi szereplőgárdával. Az egyik Sarastro például a híres német basszus, Reinhard Hagen, az egyik Éj királynője Miklósa Erika, a másik a norvég Hege Gustava Tjonn.
Kommentek