Kultography

Szent Jakab esete a rakott krumplival - kedvenceink a Gourmet Fesztiválon

Szent Jakab esete a rakott krumplival - kedvenceink a Gourmet Fesztiválon

Kultography írása itt: - 2014-05-31 16:09

Az idei Gourmet Fesztivál tematikája a rakott krumpli, alább következzen egy teljesen szubjektív válogatás a fővárosi és vidéki éttermek kínálatából!rakott krumpli.png


Az a helyzet, hogy rakott krumpliban nekem elég magasan a léc. Az egyik kedvenc ételem, hazai pályán a top3-ban, de összesítettben is ott van a top10-es listán. Az anyám egyik signature dish-e, ha beteg vagyok, mindig ezt kérem, és az enyém is elég jó, legyen elég ennyi referenciának.

refr.jpg

Úgyhogy nem voltak különösebb elvárásaim, nyilván ennek elég nehéz is lett volna megfelelni, inkább elengedtem azt, hogy itt majd még ennél is finomabbakat fogok enni, meg a fine dining majd megmutatja. Az hiszem, ez volt a helyes hozzáállás, mert továbbra is az anyué a sztár, de azért értek kifejezetten kellemes meglepetések, nagyon jól szórakoztam a teszt közben.

babel.jpgA modern

A Bábel konyháján tényleg csoda történik. Imádtam, amit műveltek a textúrákkal, feketeöves nagymesterei ők ennek a játéknak. Letisztult, de mégis komplex fogást kínálnak, ami különleges a Szt. Jakab kagylótól és a füstölt fürjtojástól, de mégis egyszerű, hozza az otthonos ízeket a háromféle burgonya, a ropogós szalonnakockák, a saját marhakolbász. A meglepetésszerűen felbukkanó, apróra vágott kovászos uborka és hegyeserős kockákról már ne is beszéljünk, sikoltozni tudtam volna örömömben.  Csillagos ötös, minden nap tudnám enni.

gresham.jpgAz elegáns

Szarvasgombás rakott burgonya, libamáj terrine-nel és füstölt tojáskrémmel  - a Gresham Étterem így értelmezte újra a műfajt. Még kimondani is sok, de nagyon sokan dicsérték, mindenképpen meg kellett kóstolni. Annak ellenére, hogy külön-külön (a terrine és a burgonya gratin) elképesztően finom, és a méretéhez képest nagyon kiadós fogás, én picit talán túlzásnak éreztem, lehet, hogy a terrine nélkül is elég lett volna a szarvasgombás gratin, de végül is miért ne túlozhatnánk néha?

macesz.jpgA vagány

A rakott krumplival töltött bagel elsőre nem nagyon tűnt érdekesnek, de az evőpartnerem ragaszkodott hozzá, úgyhogy kapott egy esélyt, és nagyon nem bántam meg. Mivel a Maceszhuszár zsidó konyhát visz, a tejföl kimaradt belőle, de tulajdonképpen nem is volt hiányérzetem. A bagelbe egy pürésített, főtt tojással kevert burgonya krém került, tetejére pirított libakolbász, és az egész szendvics grill alatt pirult még egy keveset. Ezt volt talán a legnagyobb meglepetés, a fesztivál alatt, amiről akár azt is el tudom képzelni, hogy egy east village-i dinerben eszem reggelire, annyira vagány fogás.

rokus.jpgA rusztikus

Régóta készülök Etyekre, de valahogy még soha nem sikerült eljutnom a Rókusfalvy fogadóba, pedig nagyon jó a híre és itt is nagyon sokan álltak a stand előtt, úgyhogy nagyon kíváncsi voltam, mit tud a konyha. Tulajdonképpen itt is egy lepirított gratint kaptam, amit kolbászos burgonyakrémmel, juhtúró habbal és eszelősen finom bacon chips-szel tálaltak. Egyszerű, de nagyon jól eltalált újítási kísérlet, a juhtúró érezhető, de nem túl domináns karaktert adott a fogásnak. Igazi biztonsági játékos, a legjobb értelemben.

jankov.jpgA koreai cserediák

Hosszú évek óta komoly rajongója vagyok a rácalmási Jankovich kúriának. Pár ével ezelőtt  pont a fesztiválon találkoztam velük először, rendszeresen járok vissza hozzájuk, úgyhogy eleve pole pozícióból indultak nálam.  Most egy koreai salátával frissítették a klasszikust, és egészen elképesztőre sikerült ez a fúziós végeredmény. Nem gondoltam volna, hogy ilyen jól simul össze a tejfölhab, a burgonya pogácsa és a pirított kolbászkarikák a csípős algával. Mindenképpen megosztó étel, szerintem telitalálat, biztosan fogok még enni belőle.  Ja és érdemes megkóstolni náluk a kimchi chigae-t is.

+ 1

ikon.jpgAz édes

A debreceni ikonos srácok hozták a legjobb poént a témában: édes „rakott krumpli”. Epervelő, robbanós cukorka, sós tejfölhab,  ezen vaníliaesszenciában roppanósra párolt újburgonya szeletkék és kolbászkarikának látszó kekszes-marcipán, fürjtojással, a tetején reszelt krumplicukorral. Pontosan olyan bizarr az egész, mint amilyennek hangzik, de valahogy annyira jók a textúrái, hogy elviszi a bulit, tényleg jó poén. Persze az is elég sokat nyom a latban, hogy iszonyú cukik és annyira kedvesen ajánlották, nem is bántam meg, hogy nem hagytam ki. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása