A weben fogyasztott magyar zenei tartalmakat mérő Artisjus-YouTube Közösségi Toplista a 2012. június-augusztusi időszak megtekintéseit mutatja.
Az első helyhez három hónap alatt közel 5,9 millió megtekintés kellett: ennyivel vezeti Majka & Curtis & Blr „Belehalok” című dala a Toplistát. A trió duplázott: az idei első toplistán is toronymagasan megelőzték a többi produkciót. Ezüstérmes 3,2 millió letöltéssel az Irigy Hónaljmirigy, míg Pamkutya 2,2 milliós nézettséggel éppen a listavezető „Belehalok” című dal paródiájával léphetett fel a nyári dobogó harmadik fokára. A YouTube nagy zenei archívumában nem csak a friss slágerek nézettek, de a nyári toplistán az idei videók aránya 70 százalék.
A YouTube egy-egy videó megtekintése után más dalokat is felkínál, ezért a 2012. nyári rangsorban nem ritka a duplázás. Majka 4 felvételben érintett, Flour háromban, Young G, a Children of Distance és az Irigy Hónaljmirigy pedig 2-2 dallal szerepel a harmincas listán. A magyar online közösség zenében is imádja a vicceset: A népszerű videókhoz gyakorta készül paródia, a Top 30 között 3 ilyennel találkozunk.
Az Artisjus-YouTube Közösségi Toplistájának 10 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt több mint 20 milliószor nézték meg. A zenei videók nem csak Magyarországon népszerűek. Az USA-ban a Nielsen kutatása már a tinik első számú zenei forrásaként emlegeti a YouTube- ot. Az oldal Magyarországra hangolt változatát fél éve indították el, az ennek nyomán megkötött megállapodások teszik lehetővé, hogy még több magyar videó, zene legyen az oldalon.
A lista negyedévente frissül és az Artisjus által kiadott Dal+Szerző magazinban jelenik meg.
Kommentek