A Frenák Pál Társulat tízéves fennállása alkalmából bemutatott Seven című darabban a koreográfus az expatriotizmus kérdését veti fel, az egyén saját kultúrájából való kiszakadásának és idegen közegbe való beilleszkedésének kérdését. Azt vizsgálja, szükségszerű-e az individuum és a nemzeti identitás újraértelmezése, és megvalósítható-e valaha az átalakulás.
Frenák Pál táncos-koreográfus 1999-ben tért vissza Magyarországra hogy megalapítsa francia–magyar táncegyüttesét. Üstökösként robbant be a hazai táncéletbe, újszerű mozgáskultúrájával, a verbalitáson túlmutató kifejezési formákhoz való mély kötődésével és innovatív technikai megoldásaival alakító hatással volt a kortárs tánc fejlődésére. Előadásai olyan szerteágazó mozgáselemekből épülnek fel, melyeket az emberi kapcsolatok, illetve ember és környezete ihlet.
Kommentek