Kultography

Tojás nitrogénnel és reklámpszichológia - teltházas előadások az Akadémiai Kiadónál

Tojás nitrogénnel és reklámpszichológia - teltházas előadások az Akadémiai Kiadónál

Kultography írása itt: - 2011-04-22 08:35

Az előadások sorát az angol nyelvi könyvek kiadványaival nyitották, hiszen a nyelvvizsga örök téma, és mindig sokakat érdekelnek a legújabb könyvek, amelyek nagy segítséget jelentenek a felkészülésben. A Kiadó Bluebird Reader’s Academy című sorozata is bemutatásra került, amely magyar irodalmi művek rövidített változatát tartalmazza, átfogó szószedettel és szövegértési feladatokkal. Emellett az érdeklődök először találkozhattak a fesztiválon a Szóbeli feladatok angol alapfokú nyelvvizsgára című kiadvánnyal, amely biztos siker a nyelvvizsgák bármely típusához.

A nyelvtanulásról a gazdaság kérdéseinek vizeire evezhettek át azok, akik részt vettek a Muraközy László által szerkesztett 20 év múlva-vissza a jövőbe könyv bemutatóján. A kötet főszerkesztője Muraközy László, a Debreceni Egyetem oktatója, a kötet szerzői Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke, Csaba László akadémikus, Török Ádám akadémikus, Benczes István, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense és Csuka Gyöngyi, az MTA-PE Regionális Innovációs és Fejlődéstani Hálózati Kutatócsoportjának tudományos segédmunkatársa mindannyian megjelentek a nagy érdeklődésre számot tartó eseményen, akik a kötet bemutatása során az elmúlt két évtized gazdaságpolitikai tanulságairól és a jövőbe mutató kezdeményezések elengedhetetlen alapjairól adtak átfogó képet.

A gazdaságpolitikai eseménnyel egy napon mutatta be a Kiadó a magyar szakkönyv-piac egyik legizgalmasabb csemegéjét, a Termékélményt, amelyet Izsó Lajos, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyetemi tanára, és Becker György pszichológus, az MKB Bank Zrt. marketing és kommunikációs területéért felelős ügyvezető igazgatója jegyez. A kötet további szerzői Hámornik Balázs pszichológus és Lógó Emma tanársegéd, a BME Ergonómia és Pszichológia Tanszékének munkatársai, szintén részt vettek a könyvbemutatón.

A mű bemutatása önmagában is termékélmény volt: a szerzők azon túl, hogy megosztották a közönséggel saját élményeiket, szemléltették kedvenc, ámde annál "haszontalanabb" tárgyaikat és irracionális döntéseiket is, amelyet egy pantomim-előadó illusztrált. A bemutató második részében a közönség saját tapasztalatokat szerezhetett egyes tárgyak és szoftverek élmény centrikus megoldásairól – s meggyőződhetett arról is, amit a szerzők is rögzítettek a kötet előszavában: „bár sokszor azt gondoljuk, racionális lények vagyunk, és racionális döntéseket hozunk, be kell látnunk, hogy ez az állítás sok esetben nem állja meg a helyét.”

Az utolsó előadás már minden korosztály számára érdekes lehetett, hiszen a kiadó Molekuláris gasztronómia A-tól z-ig című könyvét ehető laboratóriumi kísérletekkel népszerűsítették. A legbátrabbak segédkezhettek is a látványos (de otthon nem javasolt) vegyészbűvészkedéshez. Megismerkedhettünk a folyékony nitrogén és a tojás találkozásával, a végeredmény tükörtojásnak látszó kőkemény képződmény, de megtudhattuk azt is, hogy bizony egy hagyományos joghurtos pohár is szívesen veszi vissza eredeti lapos alakját, ha forró vízbe tesszük. Készítettünk házilag lávalámpát olajból, vízből és pezsgőtablettából, és megtudhattuk mi is egészen pontosan az a majonéz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása