A világ legnépszerűbb szuperhőse visszatért a mozikba, de a várt siker elmaradt. A Christopher Nolan és Zack Snyder nevével fémjelzett szuperprodukciónak vannak kifejezetten erős pillanatai, az összkép azonban mégis kiábrándító.
Történetünk a Kriptonon kezdődik, ahol Jor-El (Russell Crowe) megpróbálja megakadályozni népének teljes pusztulását. A bolygó haldoklik. Zod tábornok (Michael Shannon) nem hallgat Jor-El intő szavaira, és a békés módszer helyett, fegyveres puccsot hajt végre a tanács ellen, amely romlásba taszította a Kriptont. A hatalomátvétel azonban nem sikerül. Zodot és követőit a tanács egy feketelyukba száműzi. A bolygó pusztulása előtt Jor-El újszülött gyermekének sejtjeibe kódolja fajuk teljes tudását és genetikai állományát. A gyermeket a Földre küldi, ahol Jonathan Kent (Kevin Costner) és Martha Kent (Diane Lane) neveli fel a különleges képességekkel rendelkező fiút. Clark Kent gyermekkora nem fenékig tejfel és felnőttként is nehezen találja helyét az emberek világában. A dolgok azonban egy csapásra megváltoznak, mikor felbukkan Zod tábornok és megpróbálja terraformálni a Földet, hogy létrehozza az új Kriptont.
Az acélember előzetese alapján egy sokkal sötétebb, drámaibb filmre számítottam, hiszen végre megismerhetjük Clark Kent történetét, miképp lett belőle Superman. Ehhez képest a kifejezetten drámai pillanatok érzelgősre, sőt sokszor nyálasra sikerültek. Supermannek vajból van a szíve, ami alapvetően nem lenne gond, hiszen ő egy tökéletes pozitív hős, de a vásznon Henry Cavill inkább tűnt butácska izomkolosszusnak, mint intelligens, jólelkű szuperhősnek. A Lois Lanet megformáló Amy Adams is csalódás volt, bár az ő esetében sokkal inkább a karakter, és nem a színészi játék gyengeségéről beszélhetünk. A szereplők közül egyedül Kevin Costner és Russell Crowe alakítását lehet pozitív jelzőkkel illetni. David S. Goyer forgatókönyve ugyanis nem tette szimpatikussá vagy épp szerethetővé a karaktereket, végig olyan érzése van a nézőnek, mintha a szereplők másodlagosak lennének a Superman-mítoszhoz képest. Ez az érzés pedig már rögtön a film első képkockáinál előtör, ugyanis Superman születése hasonló, mint Szimbáé, csak itt a Kripton a helyszín és nem Afrika, valamint Szulák Andrea sem fakad dalra, de ha megtenné senki nem lepődne meg rajta.
Nem szeretnék senkit lebeszélni Az acélemberről, érdemes megnézni, de azt be kell látnunk, hogy nem történt olyan áttörés, mint A sötét lovag-filmeknél. Az acélember nem tudja elfeledtetni velünk Christopher Reeve 1978-as Supermanjét, bár annyi fejlődés mindenképp tapasztalható, hogy Superman végre rájött, a férfiak nem kívül hordják az alsónadrágot.
Kommentek