Kultography

Túlfűtött esték Justin Timberlake-kel

Túlfűtött esték Justin Timberlake-kel

Kultography írása itt: - 2013-03-19 14:00

Valószínűleg az N'sync idején még senki nem gondolta volna, hogy a bongyor hajú, jóképűnek igazából egy kis jóindulattal sem mondható srác egyszer majd úgy kinövi magát, hogy a pop egyik kishercegének hívhatjuk. Azóta bizonyította: egyedül is megáll a lábán, ráadásul nincs szüksége arra, hogy hetente új lemezt készítsen és gyorsan felejthető slágerekkel, bulvár hírekkel tartsa magán állandóan a figyelmet. Így is sikerült számos rajongót szereznie, ráadásul nem csupán a sikítozó tiniláyok köréből.

A The 20/20 Experience című harmadik szólóalbumáról megjelent első dalra olyanok is felfigyeltek, akik eddig nem rajongtak a zenéjéért, így várhatóan az új koronggal még nagyobb rajongótábort gyűjt majd. A Suit & Tie című dal több rekordot is megdöntött, platina státuszt ért el.

A korong a Pusher Lover Girl című számmal nyit, amely szépen megalapozza az egész lemez hangulatát. Végig minőségi, dallamos popzenére lehet számítani, némi erotikus hangulattal. A mi megfogalmazásunk szerint az egész anyagra jellemző, hogy egyfajta „esti" lemez. Ezt a mivoltát nem csak a dallamok, de Timberlake hangja, illetve az egyes szerzemények szerelemről, nőkről szóló szövege is adja (például Pusher Lover Girl, Suit & Tie, Strawberry Bubblegum, The Girl).

A Suit & Tie jól választás volt a bemutatkozásra: az egyik legerősebb dala az egyébként kiegyensúlyozottan jó színvonalat hozó lemeznek. Az albumról második dalként megismert Mirrors mellett a harmadik nagy kedvenc várhatóan a That Girl lehet. Nincsenek nagyon kiugró dalok és nincsenek nagy mélységek sem. De ez nem az a típusú egysíkúság, amelynél az ember elalszik és igazából nem is figyel oda a zenére, majd a lemez lejárat után némi idő elteltével arra eszemél, hogy megszűnt a zaj. Timberlake muzsikája az az egységes anyag, ami folyamatosan fenntartja a figyelmet, és ahogy véget ér, rögtön hiányérzet támad bennünk.

Az egyetelen dal, amely kicsit talán kilóg a többi közül és kevésbé érzelmes, az a Let the Groove Get In, amely a többinél egy lényegesen gyorsabb alapú, kevésbé lágy nóta, egyfajta felrázás a megelező dalok általi hipnotikus vágyálomba kerülésből. Ezt a dalt követi a korong tökéletes lezárásaként a Mirror és a Blue Ocean Floor. Amit még mindenképpen meg kell említenünk, hogy az egyes szerzemények nem rövid, összedobott dalok. Négy perc alatt szinte egyik sincs, de több nóta és 6-7 perc közötti hosszúságot ér el.

Nyáron Timberlake és Jay Z egyesítik erőiket, és közösen indítják útnak a Legends of The Summer Staidum Tour elnevezésű turnét, amely sajnos csak az Egyesült Államok és Kanada területét érinti, azonban nagyon bízunk benne, hogy ezzel a koronggal az énekes már hazánkban is eljut majd, mert nagyon szívesen megnéznénk a Papp László Budapest Sportaréna színpadán.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása