Kultography

Fiatalok terveznek címkéket fiatal magyar borászoknak

Fiatalok terveznek címkéket fiatal magyar borászoknak

Kultography írása itt: - 2012-09-21 07:40

A Cégér pályázat célja a dizájn és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elősegítése, valamint a magyar borok vizuális megjelenésének, eladhatóságának javítása - mondta el az első forduló csütörtöki eredményhirdetésén Erdélyi Szabolcs, a projektet gondozó Hybridart Management kreatív vezetője. A Design Terminállal közösen kiírt pályázat első körének több mint 200 résztvevője Figula Mihály Hét Hektár elnevezésű borához készített címketervet. A beérkezett munkákat neves borászok, gasztronómusok, grafikusok és dizájnszakemberek - többek között Fabricius Gábor, Figula Mihály, Rókusfalvy Pál és Tiffán Zsolt - bírálták el.

Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását és azt, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor mint termék lényegét.

Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában azok a fiatal borászok csatlakoznak, akiket a Central European Wine Institue borszakértői választottak ki. A munkát Ungváry Krisztián történész is segíti. A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márkaarculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is. Jelentkezésével a tíz borász vállalta, hogy egy-egy grafikussal együttműködik a címketervezési időszakban, megismerteti őt a boraikkal, a termőterülettel, és biztosítja számára a tervezéshez szükséges információkat. A grafikus-borász párokat sorsolással döntik el.

A nyertes cégér megalkotója egymillió forintos díjazásban részesül. Az első fordulóban elkészült címketervek a borokkal együtt az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás során mutatkoznak be október 26. és november 7. között. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.

Forrás: MTI

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása