Egyre többen élünk városokban, és sokszor még sem gondolunk épített környezetünk értékére, életünkre gyakorolt szerepére. Pedig épített kultúránk elődeink öröksége, ami magában hordozza a múltunkat, így kulturális identitásunk meghatározó része. Formálásában nem csak a döntéshozóknak, hanem nekünk, civileknek is fontos szerepünk van, felelősséggel tartozunk iránta.
Az épített környezeti nevelés célja komplex városképek közvetítése, melyben helyet kap a szubjektív városkép, a multikulturális lakosság, az épített és természeti környezet, valamint a városi intézményrendszer és infrastruktúra bemutatása, és egy kritikus, elemző szemléletmód kialakítása a gyerekekben. Célja továbbá, hogy a gyerekek ne csupán időben és térben elszigetelt részekként fogják fel városaikat, ahol élnek, hanem szerves egészként tekintsenek rá. Ismerjék történetét és jelenét, gondjait és lehetőségeit, felelősséget érezzenek legszűkebb környezetük, a saját városuk iránt. Mert tudják, hogy jelenét ugyan még a felnőttek, de jövőjét már ők határozzák meg.
A kultúrAktív Egyesület foglalkozásain a gyerekek minden szerdán délután játékos hangulatban ismerhetik meg környezetüket, a híres helyi épületeket, valamint tervezhetnek villamost és játszóteret. A foglalkozások olyan interaktív, kézműves játékokra épülnek, amelyek alapvető készségeket fejlesztenek óvodás és kisiskolás korban, és amelyek rendkívül fontosak a gyermekek kognitív fejlődésében, valamint amelyek erősítik a helyismeretet, helykötődést.
Kommentek