Az első magyar csuklós busz megalkotásának 50 évfordulóján nyílt meg tavaly novemberben a Csuklósítás’50 kiállítás Közlekedési Múzeumban. Az első magyar csuklós busz rendhagyó körülmények között épült meg, ugyanis nem egy buszgyár gondosan megtervezett prototípusa volt, hanem a Fővárosi Autóbusz Üzem mérnökei és szakemberei két kiselejtezett járműből építették meg. A jármű Európában másodikként készült el, de forgalomba elsőként a hazai jármű állt.
Ennek a rendhagyó tervezési folyamatnak az emlékeit, dokumentumait most egy veterán IK-180-as csuklós buszban láthatják az érdeklődők.
Helyszínek és nyitva tartás:
· Június 5. Széll Kálmán tér. (10.00-13.00 óra között), Hűvösvölgyi végállomás. (14.00-17.00 óra között)
· Június 11. Batthyány tér. (10.00-13.00 óra között), Szentlélek tér. (14.00-17.00 óra között)
· Június 12. Újpest-Központ. (10.00-13.00 óra között), Gyöngyösi út (Duna Pláza közelében). (14.00-17.00 óra között)
· Június 18. Széll Kálmán tér. (10.00-13.00 óra között), Batthyány tér. (14.00-17.00 óra között)
· Június 19. Lehel tér. (10.00-13.00 óra között), Gyöngyösi út (Duna Pláza közelében). (14.00-17.00 óra között)
· Június 25. Újpest-Központ. (10.00-13.00 óra között), Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum parkolója. (14.00-17.00 óra között)
· Június 26. Hűvösvölgyi végállomás (10.00-13.00 óra között), Batthyány tér. (14.00-17.00 óra között)
Kommentek