Kultography

A nagy 0: a sk8er girl 5lettelensége

A nagy 0: a sk8er girl 5lettelensége

Blahó Dávid írása itt: - 2013-12-09 22:25

al_kiemelthez.jpgAvril Lavigne felnőtt, és a borítófotók alapján a menedzsment szeretne belőle rockdívát faragni. Csakhogy ezzel a zenéből és a szövegekből is áradó tornacipős kamurocker keménykedés szöges ellentétben áll.

avril2.jpgA mikrofon markolása láthatóan konzervál, hiszen Kanada üdvöskéje maholnap 30 lesz, de majdnem ugyanúgy néz ki, mint jó 10 évvel ezelőtt, mikor a világ megismerte. Már akkor is nagyon lázadt, és minden vágya az volt, hogy kiérdemelje a juharleveles metal lady címkét. Ebből a tervéből az ötödik lemezén sem adott alább, de a nemes egyszerűséggel Avril Lavigne címre keresztelt korong legalább annyira ártalmatlan és engedelmes, mint egy labrador házőrzőként.

Nem tudok más példát hozni, mint Pinket: benne megvan az a természetes vagányság, amivel lemossa az összes „vadócnak akarok látszani, miközben nő is maradok” típusú pacsirtalányt. Neki mindezt elhiszem. Avrilnek viszont nem. Nagyon nem.

Az albumot nyitó Rock n Roll is csak nevében az, amit sugallna: leginkább elektronikára épülő dal, tökéletesre polírozott stúdióhangzással, a kihagyhatatlan überdallamos refrénnel, aminek nyilván az lenne a célja, hogy holnap már a zöldséges és a liftkezelő is ezt fütyülje, de mégis úgy zúg el mellettünk, akár a Calgary-Edmonton belföldi járat. Rettenetesen kiszámítható az egész produkció – és közben tökéletesen átlátszó és mesterkélt.

al_sosem.jpegTeljességgel hiteltelen, hogy a fotók alapján a rockzene nagyasszonyának szánt művésznő még most is olyasmikről dalol, hogy sosem növök fel, meg találkozzunk a parkolóban és piáljunk a köcsög zsernyákok szeme előtt. Ugyan már, királylány! Talán egy fokkal jobban hinnék neki, ha mindez mögé vaskos torzított gitárok szolgáltatnák a zenei alapot punkos tempóban… de nem. Szintik kluttyognak, gépi dobütemek klaffognak, és hát persze szigorúan maradunk négy perc alatt, nehogy fenyegetve legyen a rádiós lejátszás.

Az egyértelmű mélypont a Bad Girl, ami tényleg a legalja a látszat keménykedésnek, és amiben Marilyn Manson közreműködik, kicsit felidézve ezzel Pataky Attila mulatós hakniját. Úgy látszik, a tengerentúlon a minőség tényleg mindegy, csak beszéljenek az emberről… De az utána következő Hello Kitty is nyugodt szívvel bejelentkezhet az Arany Málna-díjra. Itt már a cím is riasztó, a dubstep hatású számnál pedig többször is hangosan felkiáltottam: ezt tényleg komolyan gondolták?!?! Ja, és naná, hogy van ballada, méghozzá a drága Avril hites férjével, a Nickelback-torok Chad Kroegerrel. Jobban örülnék neki, ha a jövőben csak a fürdőben meg a hálószobában fakadnának közösen dalra.

al_rnr.jpgAkadnak azért jobb pillanatok is, ilyen a 17, bár ez tisztára olyan, mintha Pink adta volna kölcsön a „legyen egy épkézláb dal is a lemezeden, kicsi” jeligével. Az újabb rettenetes című Bitchin’ Summer legalább tartogat egy emlékezetes refrént, de az itt és máshol is előforduló motherfuckerolás röhejes és kiábrándító – csak tovább erősíti a műmájerina érzetet. Az anyag vége felé még a Hello Heartache és a Falling Fast kerülnek a pozitív serpenyőbe, de ez a néhány villanás kevés ahhoz, hogy megmentse az albumot. A zárás pedig mi más lehetne, mint egy kis zongorás szomorkodás… ki hitte volna?!?!

Avril Lavigne-nek sürgősen el kellene döntenie, hogy durcás kislány akar lenni vagy érett előadó, mert a kettő közötti kötéltáncban határozottan megbukott. Nem véletlenül mondjuk, hogy nem lehet szűznek maradni, és közben egyszerre… Talán Kanadában nem ismerik ezt az igazságot?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása