Kultography

Mesés rockoperett a jó és a rossz küzdelméről

Mesés rockoperett a jó és a rossz küzdelméről

Kultography írása itt: - 2013-03-31 09:30

[caption id="attachment_48230" align="alignright" width="300" caption="Fotó: MTI"][/caption]

A modern zenés darabok esetében mindig nagy kockázat új magyar előadást bemutatni, mert óriási a bukás lehetősége. Az elmúlt években több olyan magyar musical is született, amelynek a nézőterét már a premier napján nehéz volt megtölteni. A Budapesti Operettszínház új rockoperettje, az Ördögölő Józsiás című családi darab, azonban nem ebbe a kategóriába tartozik, ennek a sikere garantált. Hogy miért? Mert a jól ismert mesei alaphoz tökéletes körítést készítettek: olyan magyar zenés mű jött létre, ahol rendben van a zene és a szöveg is, ráadásul a többi alkotóelem is minőségi.

A mese Tündérországban játszódik, ahol az öreg király, Lámsza lovagi tornát hirdet. A győztes nem csak a trónt és a koronát nyeri el, hanem a lánya, Jázmina hercegnő kezét is. A kérők jönnek, küzdenek (ki így, ki úgy), és a legjobb jelölt, Józsiás, az egyszerű parasztfiú annak rendje és módja szerint nyer. A népmesék hagyományai alapján végül hőseink boldogan élnének, míg meg nem halnak, csakhogy a második helyezett, Bakszén, az ördögkirály fia nem hagyja annyiban a dolgot, és elkezdődik a harc a hatalomért. A történet tanulsága nagyjából a minden meséből ismert üzenet: a jó mindig győzedelmeskedik a gonosz felett, illetve hogy soha nem szabad feladni a harcot.

Az alkotók olyan, élvezhető produkciót hoztak létre, amelyen az egészen kicsiktől kezdve (hat-hét éves apróságot már nyugodtan vihettek az előadásra), az idősebbekig mindenki jól szórakozik majd. Az előadás zenéjét Tolcsvay László szerezte, csodálatos munkát végzett. Változatos, dallamos zene, amely a népi ritmusoktól a modern rap betétig mindent felölel, mindez igényesen összerakva. De nem csupán a zene szerethető, a karakterek is. Vágó Zsuzsi bájos, szőke királykisasszony, olyan, mint amilyen minden kislány szeretne lenni. Kerényi Miklós Máté is szerethető Józsiás szerepében, a hangjával továbbra is lenyűgözi a közönséget, bár vigyáznia kell, mert a mozdulataiban többször is felfedezhető volt némi modorosság. Akik látták már őt színpadon azoknak többször a Szép nyári nap című musical ugrott be egy-egy mozdulata után.

[caption id="attachment_48242" align="alignleft" width="300" caption="Fotó: MTI"][/caption]

Nádasi Veronika hangja most is csodálatos, Peller Anna is hozza a tőle megszokott színvonalat, akárcsak Németh Attila, Peller Károly és Kékkovács Mara. Az ördög szerepe igazi jutalomjáték Mészáros Árpád Zsoltnak, aki hibátlanul hozza a karaktert. Kellően csúnya, kellően törtető, valóban olyan figurát kelt életre, akit a gyerekek nem fognak túlságosan kedvelni. A főbb szereplők közül tényleg mindenki remek formában van, azonban a legjobbnak mégis Földes Tamást mondanánk, aki Jázmina apját, a leköszönő királyt kelti életre. Földes brillírozik a mellékszerepben, ha kell lényűgözően énekel, ha a pillanat úgy kívánja elesett, ha arra van szükség vicces, és mindvégig kicsit idióta. A jó értelemben.

A koreográfus Vári Bertalan volt, aki kitűnő munkát végzett: a mozgás tökéletesen illeszkedik az előadás hangulatához, a zenéhez. Nem szabad szó nélkül elmenni a jelmezek és a smink mellett sem: jól kidolgozattak, igényességet sugároznak.

Az Ördögölő Józsiásra nem tudunk rosszat mondani, varázslatos családi programot kínál, amit mindenkinek csak ajánlani tudunk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása