Hét tervező indult a márka és az ARC pályázatán, amelyet a termék új csomagolására írtak ki. A szervezők olyan, húszas éveit taposó, markáns stílusú fiatal alkotókat vontak be, akik egyszerre részesei és alakítói a nagyvárosi pezsgésnek. A tervezők a jól ismert matyó minta alkalmazásán túl szabad kezet kaptak, így aztán épp annyi világ, alkotói szemléletmód tükröződhetett a tervekben, ahány grafikus elindult a pályázaton. Egy tervezőnek több alkotással kellett indulnia, ám a versenyszabályok értelmében csak egyetlen alkotó egyetlen terve valósulhatott meg az üveg teljes felületét beborító zsugorfólián.
A történelmi tradíció megőrzése – így a matyó motívum – fontos volt, hiszen a Fütyülős története igen régre nyúlik vissza, maga a termék az 1930-as évek óta létezik, eredetileg Fütyülős barackpálinka néven volt kapható, majd Zwack János és Béla ötlete alapján az 1960-as években került a termék a jelenlegihez hasonló csomagolásba. Tóth Andrej győztes pályaművét szakújságírók, grafikai szakemberek, az ARC és a Fütyülős képviselőiből felálló zsűri választotta ki. Andrej a Kuzin Vizuális Műhely alapítója és az A38 hajó grafikusa, a MOME tervező grafika szakán diplomázott.
Az új ruhában, limitált példányszámban megjelenő palack július 1-től lesz a nagyközönség számára elérhető.
Kommentek