[caption id="attachment_26948" align="alignright" width="300" caption="Sashalmi Sasok Rafting Team"][/caption]
Az időjárás sem tántorította el a röpnapra érkezőket: a tömeg esőben is kitartott és lelkesen szurkolt a furcsábbnál furcsább repülő járműveknek és pilótáiknak. A rajthoz álló harminc versenyjármű között volt szinte minden, amit csak el tudunk (vagy éppen el sem tudnánk) képzelni. A különböző, a csapattagok által kézzel épített repjárgányok között láthattunk autót formázót, felszálltak a mérges madarak, vagyis az Angry Birds, de az indulók között találtuk a Recsülőgép nevű, bevásárlókocsiból készített repzajt is. Ez utóbbi pilótája Fluor Tomi volt, akinek mindössze hét métert sikerült megtennie „gépével”. Igaz, nála Csak Norris sem volt sokkal jobb, csupán egy méterrel tudott többet, mint Fluor.
A győztes Magyar Gazdaság 15 métert repült. A győzelem azonban nem csupán a megtett táv alapján dőlt el, így fordulhatott elő az, hogy a legtávolabb, 20 méterre eljutó csapat nem állhatott fel a dobogóra. A végső eredményt három kritérium alapján hirdették ki: a távolság, az eredetiség és a felszállás előtt bemutatott show is számított. Ez utóbbi kettőt a következő összeállítású zsűri pontozta: Szabó „Topi” Zoltán vadászpilóta-világbajnok, Talabos Gábor FAI nemzetközi műrepülő bíró, Czigány Ildikó, hazánk első női kereskedelmi pilótája, Dr. Rohácz József, a BME Közlekedésmérnöki Karán a Repülőgépek és Hajók Tanszék vezetője, Kovacsis Anikó válogatott kézilabdázó, Kucsera Gábor világbajnok kajakos, Dukai Regina, Walkó Csaba, a Compact Disco frontembere, Mascher Róbert képzőművész és Herczeg Zoltán divattervező.
[caption id="attachment_26943" align="alignleft" width="300" caption="A győztes Magyar Gazdaság csapat"][/caption]
A dobogó második fokára a Borsodi Bikacápák állhattak fel, a harmadik helyen a Süsü és a Keselyük nevű, Csodák Palotája dolgozókból álló csapat végzett. A legkreatívabb csapatnak a zsűri Szél Veled nevű formációt tartotta, míg a közönségdíjat szintén az első helyre berepülő Magyar Gazdaság vitte el.
A győztes járművet Czellár István Zénó „irányította”, a csapattagok: Ari Zoltán, Bodonyi Norbert, Fábián Tamás, Cseke Péter és Kerti Sándor. A Fehérgyarmatról érkező csapatnak ez volt az első röpnapja, korábban azonban másik mókás Red Bull versenyen már indultak.
– Legutóbb a ládaderbin álltunk rajthoz, az esemény után döntöttük el, hogy legközelebb a röpnapra is nevezünk. Azon a versenyen a Kórházi ággyal (a ládaderbin guruló járműveket kell építeni és azzal minél rövidebb idő alatt lejutni egy lejtőn – a szerk.) negyedikek lettünk. Kicsit aggódtunk is most, amikor kiderült, hogy esni fog az eső, ugyanis azon a megmérettetésen azért értünk el kicsit rosszabb eredményt, mert az indulásnál a vizes rámpán megcsúsztunk. Tartottunk tőle, hogy az eső most sem hoz szerencsét nekünk – mesélték boldogan a verseny után a Magyar Gazdaság tagjai a Kultography.hu-nak.
A gurulós derbire használt járgányt egyébként egészen mostanáig megtartották a fiúk, most azonban szét kellett szerelniük, a futóműve ugyanis kellett a repülőgéphez. A győztes repülőt a srácok körülbelül három hétig építették, igaz nem dolgoztak rajta minden nap.
„Szárnyalni szerettünk volna, rekordot dönteni, meg akatuk mutatni, hogy igenis tud szárnyalni a magyar gazdaság. Reméltük ezzel irányt mutathatunk”– mondták el arra a kérdésre, hogy miért Magyar Gazdaság lett a csapat neve. Amúgy a Magyar Gazdaság hajlandó segítő kezet is nyújtani a bajbajutottaknak: a csapat számos másik versenyzőnek segített, kölcsönadták a létrájukat, hogy a pilóták bemászhassanak a gépükbe, de például a legmesszebbre jutóknak is ők segítették feltenni az indító állványra a gépmadarukat.
A csapat a megmérettetés előtt úgy gondolta: ez lesz az utolsó ilyen típusú verseny, amin elindulnak, nem szeretnének többet építeni. A győzelem után viszont már úgy nyilatkoztak: címvédőként visszatérnek a következő röpnapra, sőt, ha ismét lesz ládaderbi, arra is neveznek.
A megmérettetés igen népszerű volt: a nap folymaán összesen körülbelül 25-30 ezren látogattak el a Kopaszi gáthoz.
Kommentek