Kultography

Nézz magadra! – amikor a női regény nem pusztán negédesség

Nézz magadra! – amikor a női regény nem pusztán negédesség

Kultography írása itt: - 2012-05-21 08:30

Általában a nőknek szóló könyvek nagy része limonádé, amely könnyen emészthető sztorikkal szórakoztatja közönségét. A Nézz magadra! című könyvében emellett azonban egy komoly téma is jelen van. Miért ez a kettősség?

– Ennek több oka is van. Egyrészt én sem szeretem az olyan könyveket, amelyek igazából semmiről nem szólnak. Ezeket nálunk "piros könyvtár" könyveknek hívják. Én mindig is szerettem komoly dolgokról olvasni, ezért is próbáltam valami ilyen témával foglalkozni. Író-olvasó találkozókon hallottam sok, a kötetben olvashatóhoz hasonló borzasztó, ijesztő történetet. Egy idő után rádöbbentem: valószínűleg sokkal több bántalmazás történik a családokban, mint azt gondolnánk. Szerettem volna ezzel a könyvvel egy kicsit segíteni azoknak a nőknek, akik hasonló helyzetben vannak, mint a főhős. Hátha erőt merítenek a könyvből.

Amikor egy-egy ilyen történetet hallott, nem volt dühös arra, akiről szólt? Hogy miért nem képes lépni, miért hagyja, hogy ez történjen vele?

– Az elején az első gondolatom nekem is hasonló volt, de rájöttem, hogy ez nem ilyen egyszerű kérdés. Erre mindig a béka példáját szoktam hozni: amikor a békát bedobják a forró vízbe, az rögtön kiugrik belőle, azonban, ha hideg vízbe teszik és lassan forralják fel a vizet, akkor az állat nem veszi észre, hanem szépen lassan megfő. Ez ugyanilyen a bántalmazott nők esetében: általában nem rögtön kezdi őket inzultálni a férj, mert ha így lenne, akkor a legtöbben rögtön elmenekülnének. Idővel alakul ki, de amikor már ott van a család, a gyerekek, akkor sokkal nehezebben lép egy nő. Sokszor segítségre lenne szükségük, de nem mernek kérni.

Ön meg tudna bocsátani egy pofont?

– Azt hiszem, hogy igen. A férjemtől sosem kaptam, de egy korábbi kapcsolatomban egyszer elcsattant egy pofon, igaz vissza is adtam, utána nem sokkal pedig vége lett az egésznek.

Mi a véleménye azokról a férfiakról, akik képesek bántalmazni egy nőt?

– Nem igazán értem meg azokat a férfiakat, akik egy nőn próbálják demonstrálni az erejüket. Nem tartom normálisnak, hogy egy férfi azt gondolja, joga van ahhoz, hogy ilyen módszerekkel neveljen egy nőt. Mindkét fél számára megalázó szerintem ez a helyzet.

Ez az első könyve, amely hazánkban megjelenik. A további regényei is hasonlóan épülnek fel?

– Van egy másik művem, amely hasonlóan komoly témával foglalkozik. Abban a válásról és a gyerekekért folytatott küzdelemről van szó. Nem értem azokat a nőket, akik a válásnál bosszúra használják fel a kicsiket a férfival szemben. Sajnos láttam ilyet az életben is.

Melyik lesz a következő írása, ami nálunk megjelenik majd?

– A Csak a javadat akarom. Ez a hűtlenségről és a barátságokról szól majd. Ebben a könyvben van egy pici, saját vonatkozású szál is. Még fiatal voltam, amikor az akkori párom a saját barátnőmmel csalt meg, amit végül a lány mondott el, persze azzal a céllal, hogy én lépjek ki a kapcsolatból. Nagyon rosszul esett.

Miért a Nézz magadra! lett az első Magyarországon megjelent könyv?

– Mert ez Szlovákiában óriási példányszámban kelt el. Az eddigi regényeim közül ez a legsikeresebb. Szerintem ez is azt mutatja, hogy a téma, amellyel a kötetben foglalkozom, nagyon fontos.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása