Kultography

Star Wars - az erő legyen velünk karácsonykor is!

Star Wars - az erő legyen velünk karácsonykor is!

Mádai Adrienn írása itt: - 2014-12-23 11:35

slider_jpg_1.jpgKarácsony: halászlé, töltött káposzta, puszedli, Reszkessetek betörők, Igazából szerelem. Az idei karácsony azonban nálunk most kicsit másképp, a Star Wars jegyében zajlik, hála az Agavének. December elején a boltokba került a felújított Star Wars-trilógia, amely igencsak addiktív hatással bír, aki elolvassa könnyedén vágyat érezhet arra, hogy Darth Vadert állítsa a fenyőfa tetejére csúcsdísz gyanánt, a körülötte lévő gömbök, pedig mint megannyi Halálcsillag tündökölnek majd a villódzó fényekben.

george_lucas_csillagok_haboruja_b1_300dpi.jpgAprócska kislány voltam, mikor Édesanyám teljes izgalommal mutatta nekem, mit talált az egyik boltban: a Star Wars trilógiát videokazettán. Nem egészen értettem, mire fel a nagy izgalom, és mitől zsongott be ennyire Anyukám. Mindenféléről mesélt, miközben betette a lejátszóba az első részt, hogy amikor fiatal volt és moziban látta ezeket a filmeket, mennyire félt, milyen izgalmas volt, és mekkora élmény volt számára. Majd elkezdődött a Csillagok háborúja, bevackoltam magam mellé az ágy közepére, és véginéztük mind a három részt. Ez az én történetem, hogyan fertőződtem meg, nem csak a Star Wars, de a science-fiction szeretetével is.

Ezek után persze, amikor megláttam, hogy az Agave Kiadó gondozásában megjelenik felújított kiadásban az eredeti trilógia, rögtön lecsaptam rá. Hiszen bár már többször is láttam a filmeket, de olvasni még sosem olvastam a regényeket, és most jöttem rá, hogy ez mekkora hiba volt! A regények mint egyfajta sorvezetők kalauzoltak végig a már jól ismert történeten, és olyan kis plusz információmorzsákra leltem, amitől csak még kerekebb, teljesebb lett a Star Wars-univerzum. És bármilyen meglepő, hiába ismertem a történetet, mégis ugyanúgy izgultam végig a három regényt, mintha nem tudnám, mi lesz a vége. A Csillagok háborúja, A Birodalom visszavág és A Jedi visszatér esetében ugyanis olyan örökérvényű és időtálló regényekről van szó, amelyek most is és a jövőben is megállják majd a helyüket. Olyanok, mint A Gyűrűk Ura vagy A Dűne, az idő mit sem változtat értékükön, és az élményen, amit elolvasásuk nyújt.

donald_f_glut_a_birodalom_visszavag_b1_300dpi.jpg1967-ben kezdte meg térhódító útját a Csillagok háborúja, ami George Lucasnak hála a sci-fi legnépszerűbb alkotásává nőtte ki magát. Az eredeti regények nyelvezete azonban az elmúlt évtizedek során megkopott, így mára igencsak rájuk fért a felújítás. S hogy miért éppen most? Az ok igen egyszerű, 2015 decemberében érkezik a Star Wras VII. Az ébredő erő a mozikba. A rajongóknak így bőven van idejük kényelmesen végig olvasni a regényeket, megnézni még párszor a filmeket, és megfertőzni másokat is a Star Wars-szerelemmel. 

Csillagok háborúja

Luke Skywalker a nagybátyja farmján dolgozik a félreeső Tatuin bolygón. A hétköznapi munka unalma helyett izgalmas csillagközi kalandokról ábrándozik. Kalandokról, melyek a legtávolabbi galaxisok idegen világaiba vezetnek. Luke álma hamarosan teljesül: titkos üzenet birtokába jut, miszerint a gyönyörű Leia hercegnőt Darth Vader, a hatalmas és gonosz sith nagyúr tartja fogva. Eddig soha nem hallott a nőről, de tudja, hogy meg kell mentenie, méghozzá késlekedés nélkül.

A Birodalom visszavág

james_kahn_a_jedi_visszater_b1_300dpi.jpgNoha a Lázadó Szövetség megnyert egy fontos csatát, a Birodalom elleni háború csak most kezdődött el. Az ellenség bosszújától tartó Lázadók felépítettek egy rejtett bázist a Hoth nevű jégbolygón, de még azon a távoli, jelentéktelen helyen sem tudnak sokáig elbújni Darth Vader kutató tekintete elől. a sötét nagyúr alattvalói hamarosan a nyomukba szegődnek, így Han Solo, Leia hercegnő és társaik ismét menekülni kényszerülnek, míg Luke Skywalker a Dagobah mocsárvilágot keresi fel, hogy új Jedi-mesteréől, Yodától tanuljon.

A Jedi visszatér

A karbonittömbe fagyott Han Solo a rettegett csempészfejedelem és gengszter, Jabba, a hutt kezére jut. Luke Skywalker és Leia hercegnő egy kockázatos küldetés keretében beszivárognak a kegyetlen bűnöző tatuini sivatagi palotájába, hogy bármi áron megmentsék. Ezzel egy időben Darth Vader és Palpatine császár egy új és még erősebb Halálcsillag építésén dolgozik, hogy egyszer s mindenkorra elpusztítsák a Lázadó Szövetséget. A Birodalom a félig elkészült űrállomás védelme érdekében az addig érintetlen Endor bolygón épít pajzsgenerátort, amely a Halálcsillag egyetlen gyenge pontja.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása