Bárki bármit mond, a musical műfaja virágkorát éli a hazai szépművészetek, illetve a minőségi szórakoztatás világában. Míg korábban ez egy könnyedebb, hétköznapibb műfajnak számított (persze, akkor még nem volt tévé), mára felsorakozott a legszínvonalasabb opera- és színházi előadások mellé. Sőt! A korral haladni képes zenei élmény a változatos színpadi látvánnyal elegyítve valóban képes megfogni a mai kor emberét. De mit is beszélek itt ilyeneket, hiszen nem is az a kérdés, hogy képes-e vagy nem képes...! Ez a bekezdés itt eddig inkább azoknak szólt, akik hiányukat még nem pótolták és nem tájékozódtak megfelelően arról, mi folyik a Nagymező utcai épületben.
Kezdjük a végéről! Állva tapsoltak az emberek, komoly füttyögetés mellett. Igazi ovációba hajlott az előadás vége, ami nem csak az ott lévőknek jelent élményt, de bizonyíték arra is, hogy a műfaj, illetve az Operett társulata képes visszavarázsolni azt a békebeli időkből származó önfeledt szórakozásélményt és az előadók felé áramló lelkesedéshullámot, amely a modern világra már sokkal kevésbé jellemző. Vélhetően a legtöbb színpadi művész annak reményében lép erre a pályára, hogy olyan emelkedett hangulatot generáljon egy-egy előadást követően, amely a valódi élményt jelenti egy színházlátogatás során.
A produkciós szakemberek persze nem bíztak semmit a véletlenre. Az egy évig tartó, megfeszített készülődésnek, a remek szereposztásnak és a fergeteges koreográfiának meg is lett az eredménye. Látványos, revüs (ahogyan a darabtól el is várható), változatos előadást láthat az, aki jegyet vált a Miss Saigonra, és persze igazi kisfiút a színpadon, aki olyan, mint a habostortán a cseresznye. Erre sajnos nincs is frappánsabb hasonlat.
A színész-énekesek közül Szabó P. Szilvesztert nem önmagában egyedülálló színpadi jelenlétéért kell megemlítenünk, hanem mert korábbi alakításait rendre sikerül felülmúlnia. A művész élő bizonyítéka annak a fizikai állóképességnek, amelyet a mozgalmas operettdarabok karakterei megkívánnak a színészektől. Ebben egyébként Dolhai Attila sem marad el tőle, valamint Vágó Zsuzsi énekes teljesítménye is jelentős, hiszen számos jelenetben hosszú és hibátlan szólókat énekel.
A Budapesti Operettszínház és az MKB Musical Aréna koprodukciójában előkészített Miss Saigon 17 évvel az első magyarországi premiert követően idén augusztusban már 14 ezer embert megmozgatott Sopronban, ahol szabadtéren adták elő.
Kötelező darab, kötelező tánc, (le)kötelező este!
Kommentek