Kultography

Koós Réka: „A Mamma Mia! Donnája akár én magam is lehetnék"

Koós Réka: „A Mamma Mia! Donnája akár én magam is lehetnék"

Kultography írása itt: - 2014-06-17 16:34

Az idei nyár kétségtelenül legnagyobb színházi sikervárományosa a Mamma Mia! lesz, amelyet szeptemberben a Madách Színházban hármas szereposztásban mutatnak be. A lányát egyedül nevelő főszereplő, Donna Sheridan az egyik szereposztásban Koós Réka lesz. Vele beszélgettünk a musical kapcsán.

koosslid.jpg

Mi az, ami vonzott a darabban, amiért elmentél a szereplőválogatásra?

– Láttam az előadást, amikor Magyarországon vendégszerepelt az angol eredeti változat. Akkor úgy gondoltam, KoosReka.JPGvannak benne olyan szerepek, amelyekre esélyes lehetek. Bár nem Donna szerepére gondoltam, hanem Tanyára, aki egy vicces nő, nagy életkedvvel és sok-sok vidám jelenettel. Lehet, hogy kishitű voltam, amikor azt gondoltam, hogy Donnára nincs esélyem.

Mit éreztél, amikor kiderült, hogy mégis Donna?

– Persze, hogy örültem. Ha ez olyan szerep lenne, amit nem érzek magamhoz közel, talán nemet mondtam volna, de egyáltalán nem így van. Donna közel áll hozzám: erős, határozott nő, aki egyedül nevelte fel a gyerekét. Mindeközben nagyon vagány is, és persze tele van érzelmekkel. Akár én is lehetnék.

Mi az, amit kihívásnak látsz Donna szerepében?

– A karakterben egyelőre nem látok nehézséget, attól nem tartok, hogy ne tudnám megformálni. Inkább a színpadi jelenlét mennyiségében és a táncjelenetekben. Donna szinte végig színen van, azt az időt végig kell játszani, énekelni, táncolni, koncentrálni. Fizikailag lesz nehéz ez a szerep.

Ez egy bohókás szerep, bármennyire is egyedülálló anya. Koós Rékát viszont inkább komoly szerepekben ismeri a musicalre járó közönség.

Na várj, most, hogy így belegondolok, tényleg igazad van. A Nyomorultakban, a Vörös Pimpernelben, az Evitában is komolyabb a szerep, sőt még a Mary Poppins felesége is ilyen. De ez nem személyiség függő, hanem általában az erre a hangra írt szerepek mindig súlyos karakterek.

Az ABBA zenéje mennyire áll hozzád közel?

– Gyerekkoromban nagyon szerettem, de musical énekesnőként is rengeteget éneklem ezeket a dalokat. Hozzátartoznak a repertoárunkhoz.

Milyen típusú musicaleket kedvelsz?

– Az újak közül a Wickedet például nagyon szeretem, és a Mamma Mia! is a kedvenceim közé tartozik. Inkább a klasszikus musicaleket kedvelem, mint a Mary Poppins, de nagy szerelmem a Nyomorultak és az Evita is. A magyar musicalek közül pedig az Anna Karenina és a Sztárcsinálók áll hozzám igazán közel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása