A Hybridart művészeti projekteket létrehozó szervezet képviseletében Erdélyi Szabolcs elmondta, hogy a Forum Hungaricum Nonprofit Kft.-vel közösen tavaly nyáron hirdettek pályázatot fiatal grafikusok számára borcímkék, illetve márkaarculat megtervezésére.
Kezdetként a Figula pincészet Hét hektár elnevezésű borához kellett tervet beadni, ehhez 225 pályamunka érkezett. Több forduló után a zsűri tíz tervezőgrafikust választott ki - legtöbbjük a Magyar Képzőművészeti Egyetemen végzett -, és a fiatalok személyesen, a dűlőkben ismerkedtek a hozzájuk sorsolt tíz ifjú borásszal, még a szüreten is részt vettek.
Ungváry Krisztián történész 15 éve borászkodik Tokajban, Olaszliszkán, a hozzá kapcsolódó Vay borászat Pinot Noirjának Szendeff Lőrinc tervezett denevérrel díszített arculatot.
A végeredmény olyan sikeres lett, hogy a Balassi Intézettel közösen a két szervező elhatározta, hogy a külföldi magyar intézetekben a tíz párost, azaz a bort és a cégért nagy kiállítási installáción mutatják be borkóstolóval egybekötve. A címkék között egyaránt van kézzel rajzolt és komputergrafikai módszerrel készült.
A római kiállítás két hétig lesz látható, azután február végén Berlinben a Collegium Hungaricumban, majd a Párizsi Magyar Intézetben mutatják be a bor és a képzőművészet kapcsolatát, amely a boros üvegen valósul meg. Bár az olaszok és a franciák is Európa vezető borhatalmai, a szervezők remélik, hogy a minőségi magyar borral fel lehet kelteni a figyelmet ezekben az országokban is.
Forrás: MTI
Kommentek