Kultography

Kergetőzés Madridban

Kergetőzés Madridban

gyukerim írása itt: - 2012-04-11 16:30

Minden a Baedekerrel kezdődött – az útikönyvek klasszikusa több generációnyi turistának mutatta az utat. Később aztán átadja a helyét a Panoráma-szerű útmutatóknak, majd a Lonely Planetnek, és, mint azt mostanában egyre nagyobb számban látjuk, azoknak a hollywoodi filmeknek, amelyeknek látványos díszleteként jelenik meg egy-egy ország vagy nagyváros. Brad Pitt és Robert Redford a budai rakpartról nézte a Parlamentet, a Mission Impossible szereplői Prágában kergetőztek – azóta pedig a produkciók jelentős részében látszólag teljesen véletlenszerűen bukkannak fel többnyire európai nagyvárosok jellegzetes utcái, terei.

Így van ez Az igazság nyomában című filmmel is, amelyben hősünk Madrid belvárosában kergetőzik ellenfeleivel. És, gyorsan tegyük hozzá, jól is van ez így: nem csak azért, mert Spanyolország fővárosa kimondottan jó hely, de amiatt is, mert így legalább van valami élvezetes a filmben. A sztorit – kém papát csőbe húzzák, tudatlan fia újabb és újabb titkokkal szembesülve próbálja tisztára mosni a nevét és mellesleg megmenteni túszul ejtett családját – ezerszer látott elemekből rakták össze a dialógusokkal sem sokat bíbelődő forgatókönyvírók. A színészi játék maximum azoknak élvezetes, akik a sztárság legelején tartó Henry Cavill szemrevaló pofija kedvéért, vagy csupán Bruce Willis karakteres profiljáért hajlandóak végigülni egy mozifilmet. Amúgy kedvenc kopasz akcióhősünkhöz hasonlóan a fő ellenfél, Sigourney Weaver is csak annyi energiát fektet be játékába, amennyiért már biztosan megkapja a gázsiját – élénk kontraszt ez szegény Cavill-lel szemben. Az ő karaktere már-már a mesebéli katicabogárt idézi fel: sós kútból kerék alá, onnan meg a kemencébe teszik – vagy valami ilyesmi. Az biztos: a végén már annyira valószerűtlen volt az egész, hogy csak nevetni lehetett rajta.

Egyszerű filmnek azonban mégsem nevezhető a Mabrouk el Mechri által rendezett Az igazság nyomában, sőt, kérdések sorát veti fel. Még akkor is, ha eltekintünk a forgatókönyv nyilvánvaló bakijaitól, marad az égető kérdés: eredeti címe miért a hideg nappali fény (The Cold Day of Light)? Megfejtéseket a szerkesztőségbe várjuk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása