Kultography

Új Linkin Park, avagy mindenkiben van egy kis Ossian

Új Linkin Park, avagy mindenkiben van egy kis Ossian

Blahó Dávid írása itt: - 2014-07-11 20:49

lp_csoport_2014.jpgA csilliárdos lemezeladásokat produkáló amerikai banda azzal az elképzeléssel futott neki új anyaga elkészítésének, hogy most aztán olyan kemények lesznek, mint a koponyás felvarró James Hetfield farmermellényén. Meghallgattuk, hogy elérték-e ezt a célt.

lp_cover.jpgTömören válaszolva: el. Mindezt úgy tették meg, hogy közben jó dalokat írtak? Háááát… részben igen. Amúgy azért már önmagában dicséret illeti a zenekart, hogy tényleg nem beszéltek a levegőbe a váltást illetően; mint ahogy azért is jár egy baseballsapka emelés nekik, mert immár a sokadik alkalommal mertek belekezdeni valami másba. Márpedig ez a legutóbbi Living Things album után rájuk is fért, mivel az a lemez az általános iskolai menzán felszolgált gyümölcslevesre hasonlított: langyos volt és ízetlen.

No surprise!” – üvölti torzított hangon Chester Bennington a The Hunting Party nyitódalának (Keys to the Kingdom) első másodperceiben. Méghogy nincs meglepetés! A hangzás is sokkal természetesebb, koszosabb, nem az a túlcsiszolt, steril, stúdiós műanyag, mint az utóbbi korongjaiknál. Meg aztán kapunk egy csomó tika-tika ütemet, rengeteg gyors tempót, torzított gitárokat, és ha Slayer szintű szigorodásról nincs is szó – nem is állna jól az LP-nek -, azért kétségtelenül ez az amcsi hatos legkeményebb produkciója. Joe Hahn DJ akár munkanélküli segélyért is folyamodhatna társaihoz, a szkreccsek nyomtalanul eltűntek, és a sampleres/elektronikus megoldások is csak elvétve, amúgy díszítő jelleggel tűnnek fel.

Több helyen is olvastam, hogy leginkább a Park első két lemezéhez (Hybrid Theory és Meteora) lehet hasonlítani a The Hunting Party-t. De ez nem így van. Azért nem, mert hiába tértek vissza a fémesebb ízek, Mike Shinoda MC/gitáros/billentyűs inkább énekel, rapes szövegmondásra alig pár nótában ragadtatja magát. A másik jelentős különbség pedig, hogy míg a debütáló két albumon egyik sláger érte a másikat, itt bizony becsúszott néhány erőteljesen felejthető szerzemény (War, Rebellion, Mark the Graves).

lp_csoport2_2014.jpg

Az erősebb darabok közé tartozik az érdekes ritmusokkal operáló Wasteland, az igazi LP recept alapján készült Until It’s Gone és Final Masquerade, vagy a Guilty All the Same, ahol helyenként már tényleg olyan metal csapatok nevei ugrottak be, mint a Stratovarius vagy az Iron Maiden. Néha meg azt vártam, hogy Paksi Endre zendít rá egy söráztatta rockerhimnuszra, de a vokálokért még mindig az erős torokkal bíró Chester Bennington felel.

Nagyon kíváncsi leszek, hogy mi lesz a rajongók, és úgy globálisan a világ reakciója a The Hunting Party-ra, de az első hírek szerint a lemez fogadtatása meglehetősen visszafogott. Már csak az újszerű megközelítés miatt is izgalmasabb album, mint amilyen az elődje volt, de talán Shinodáék esetében is meg kell békélnünk azzal a tudattal, hogy már sosem írnak akkora nótákat, mint a Crawling, az In the End, a One Step Closer, a Somewhere I Belong vagy a Faint.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása